Održavanje sistema za kočenje

Sistem za kočenje ima ključnu ulogu u bezbednoj vožnji. Njegovi glavni delovi su: kočiona tečnost (ulje), diskovi, doboši, disk pločice, paknovi, kočioni cilindri, vodovi, creva i sajla za ručnu kočnicu.



Vlasnik vozila mora blagovremeno da kontroliše sve ove stavke da bi bio siguran i bezbedan u saobraćaju.

Kod zamene disk pločica ili paknova obavezno treba pregledati diskove i doboše. Površina diska ili doboša koja naleže na pločicu ili pakni mora biti ravna i bez oštećenja i to iz više razloga:

  • pravilno i ravnomerno trošenje pločica ili paknova
  • da bi se obezbedila pravilna sila kočenja
  • da bi se izbegla vibracija na pedali za kočenje
  • Nije dovoljno samo zameniti kočione pločice ili paknove. Treba se uraditi i obrada diskova i doboša.

Mašinska obrada diskova

Mašinska obrada diskova je postupak za poboljšanje kočione moći vozila ili mašine. 

Proces obrade se izvodi na strugovima, ali je kvalitetnije, pouzdanije preciznije diskove obrađivati na specijalnim mašinama namenjenim upravo za tu namenu.


Remont kočionih pločica

Osnovni delovi disk kočnice su kočiona pločica i kočioni disk, koji se nalazi na točku.
Pritiskom kočionih pločica na kočioni disk javlja se trenje i usporavanje kretanja vozila.
Zbog trenja se habajući, frikcioni deo pločica troši pa je posle izvesnog vremena rada neophodna zamena obloge na kočionim pločicama.

Vršimo zamenu habajućeg dela frikcionog materijala na kočionim pločicama za putnička i dostavna vozila, teretna vozila, motore, građevinsku i poljoprivrednu mahanizaciju.

Ugrađujemo atestirane frikcione materijale.


Remont kočionih pakni

Glavni delovi doboš kočnica su doboš od livenog gvožđa, koji se nalazi na glavčini točka i kočione papuče sa frikcionim oblogama. Pritiskom papuča sa frikcionim oblogama  na unutrašnjost doboša javlja se trenje i zaustavljanje vozila.


Tako se vrši kočenje doboš-kočnicama, dakle, pomoću trenja/frikcije. Stoga se, naravno, ovi delovi i troše, pa je posle izvesnog vremena rada neophodna zamijena obloge na papučama.

Vršimo zamenu kočionih obloga na papučama za teretne kamione, prikolice i autobuse.



Ugrađujemo atestirane (materijale???).



Nitovanje čeličnim nitnama na pneumatskim presama po standardu EU

Obnavljane frikcione obloge na paknama za sva putnička i dostavna vozila, lepljenjem ili nitovanjem.

Obnavljanje frikcionih obloga na raznim kočnicama za poljoprivrednu i građevinsku mehanizaciju, dizalice liftove itd.